Stay devoted

IMG_20180219_125915647.jpg

Så min familj (inklusive Thatals) kom hit och var söta. Jag fick min jade-roller som jag beställde innan jag åkte så kommer nu sitta och massera ansiktet en timme varje kväll.

Är mållös inför väder och vy så kan inte kommentera det. Längtar efter någonting för första gången på länge. Är så glad för alla fina tlf-samtal från Skandinavien och för alla quiz-kvällar på the local pub med vänner här.

Dagens citat av Nietzsche:

”The world is a game. Do not take it seriously or pathetically, and – above all – do not make morality of it.”

Nietzsche var en sånn anti-moralist vilket är förståeligt med tanke på hans uppväxt men moral i viss grad är något samhället behöver för att överleva. Men det jag älskar är hans syn på livet ur barnets perspektiv, att det är spontant och inte alltid rationellt men fullt av liv, ett konstverk. Men ta det seriöst! För det är mer seriöst desto mer livfullt det är. It’s ludic.

Lämna en kommentar